Aplikacja RFID = przepustowość

Częstym żądaniem wielu inżynierów jest zapotrzebowanie na „szybszy” system odczytu/zapisu RFID. Zwykle wynika to z faktu, że zwiększana jest ogólna prędkość linii i zmniejszany czas przebywania elementu roboczego na jednym stanowisku. To dobrze. Wszyscy chcemy by proces tworzenia detali był szybszy.

Oprócz zwiększenia liczby elementów schodzących z linii produkcyjnej i tempa, w jakim schodzą, znacznie wzrosło zapotrzebowanie na jakość. To też dobrze. Z pewnością prowadzi to do sytuacji win-win między producentem a konsumentem. Jednak wraz ze wzrostem zapotrzebowania na jakość rośnie ilość danych.

Statystyczna kontrola procesu, dane o pochodzeniu, dane montażu są obszernym zbiorem informacji. Tak więc tag RFID musi mieć wystarczająco dużo pamięci, a czytnik musi mieć wystarczającą szybkość, aby nadążyć za procesem. Ilość danych przesyłanych przez określony czas nazywana jest przepustowością.

RFID jako ciągnik siodłowy z naczepą

W czytnikach/zapisach RFID przepustowość jest zwykle reprezentowana jako bajty lub kilobajty danych na sekundę lub milisekundę. Prędkości odczytu/zapisu wszystkich systemów RFID są związane z ilością danych odczytywanych lub zapisywanych na tagu.

Jeśli więc wymagana jest wysoka przepustowość, parametrem, któremu należy się przyjrzeć w czytniku, jest rozmiar bufora. Nie chcąc zbytnio zagłębiać się w techniczne pojęcia transferu danych, szybkości transmisji, itp., przedstawmy to w dużym uproszczeniu. Pomyśl o RFID jako o systemie dostarczania danych. W tym systemie pewien ciągnik siodłowy z naczepą dostarcza dane z czytnika do znacznika i znacznika do czytnika. Przyczepa reprezentuje wspomniany bufor. Zwiastun lub bufor może pomieścić określoną ilość danych, 32 bajty, 64 bajty i tak dalej. Jest to określane przez producenta systemu.

 

Dlatego mogą istnieć dwa systemy, które działają z tą samą prędkością, ale mają zupełnie inną przepustowość.

Wracając więc do przykładu ciągnika z przyczepą, dwie naczepy mogą jechać drogą z tą samą prędkością, ale jedna ma przyczepę o połowę mniejszą od drugiej i może przewozić tylko o połowę mniej produktu (w tym przypadku dane). Tak więc, aby przesłać tę samą ilość danych, mniejsza przyczepa musi odbyć dwa przejazdy (cykle), podczas gdy większa przyczepa tylko jeden. W przypadku, gdy ilość danych do przesłania wynosi wiele tysięcy bajtów lub kilobajtów, ten rozmiar bufora staje się ważniejszy, ponieważ im więcej cykli lub podróży trzeba wykonać, tym wolniejszy jest transfer.

Ostatecznie w świecie przenoszenia danych z jednego punktu do drugiego prędkość jest pojęciem względnym. W celu zabezpieczenia swojej linii produkcyjnej na przyszłość, przyjrzyj się bliżej funkcjom systemu. Upewnij się, że inwestujesz w technologię, która jest nie tylko szybka, ale także pozwala na jednoczesne przenoszenie wielu danych.

Spodobał Ci się ten artykuł?

Możesz dostawać od nas informacje o nowych artykułach i wydarzeniach.
Wystarczy, że zapiszesz się naszego newslettera.

Balluff - sprzedaż i serwis